شادترين مردم دنيا
هنر نهم
اخبار،کتب،مقالات،پایان نامه های مدیریتی

رتبه ۱ - دانمارک :

كشور پادشاهي دانمارك در صدر اين گزارش قرار دارد و بر اساس پژوهش هاي انجام شده؛ شادترين مردم دنيا در دانمارك زندگي مي كنند. دانمارك در حدود 5.5 ميليون نفر جمعيت دارد و درصد فقر در اين كشور بسيار ناچيز است. به راحتي مي توان فهميد كه چرا دانمارك شادترين مردم جهان را دارد؛ چرا كه سطح آموزش و پرورش در اين كشور بسيار بالاست. مدارس از كيفيت بالاي آموزشي برخوردارند و ميزان شهريه مدارس خصوصي با توان مالي مردم سازگار است و مردم اين كشور هم از درآمد خوبي برخودار هستند. دانمارك با كشورهاي آلمان,سوئد و نروژ هم مرز است. متوسط عمر افراد در حدود 78 سال مي باشد. در آمد سرانه  مردم دانمارك 34.600 دلار در سال است.

ديگر ویژگی ها : بهترین سرویس های دولتی خدمات اجتماعی ، بیمه همگانی با پوشش کامل ، مدارس و دانشگاه های رایگان با کیفیت بسیار بالا ، هویت اجتماعی کاملا مشخص برای جوانان ، طبیعت بکر و معماری شهری زیبا ، آلودگی محیط زیست ناچیز.

رتبه ۲ - سويیس :


كشور آرام و زيباي سوييس در رده دوم جدول شادترين مردم جهان قرار دارد. داراي 7.5 ميليون جمعيت است و متوسط طول عمر در اين كشور در حدود 81 سال مي باشد. نرخ جرائم در سوئيس بسيار پائين است و كشور از زير بناي محكم اقتصادي برخوردار است. در آمد سرانه مردم اين كشور 32.300 دلار است. مركز صليب سرخ جهاني در اين كشور قرار گرفته است. فعاليت هاي ورزشي از جمله اسكي و قايقراني نقش به سزايي در زندگي روزمره مردم اين كشور دارد. معدل بودجه سلامتي براي هر نفر در اين كشور در سال 3.445 دلار است. داراي مرز مشترك با آلمان؛ فرانسه؛ ايتاليا و اتريش مي باشد.

ديگر ویژگی ها : موقعیت سوق الجیشی کاملا امن ، میزان جرم و جنایت ناچیز ، امکانات شهر نشینی با کیفیت بسیار بالا ، امکان ورزش های نزدیک به طبیعت مانند کوهنوردی ، اسکی و سوارکاری برای همه ، طبیعت بکر و معماری شهری زیبا ، ثبات سیاسی ، سیستم بهداشتی رایگان با سرانه ۳۵۰۰ برای هر نفر.

 رتبه ۳ - اتریش :

سومين مردم شاد در جهان اتريشي ها هستند. اين كشور  8.200.000 نفر جمعيت دارد و درآمد سرانه افراد اين كشور 32.700 دلار مي باشد. داراي سيستم بهداشتي و پزشكي بسيار قوي است و در صد فقر در اين كشور 6% اعلام شده است. اتريش با كشورهاي سوييس؛ ايتاليا؛ چك؛ مجارستان؛ اسلواكي؛ اسلواني و آلمان هم مرز است و متوسط طول عمر در اين كشور 79 سال مي باشد.

ديگر ویژگی ها : خدمات بهداشتی رایگان برای همه با پوشش کامل ، فعالیت های فرهنگی همگانی و در دسترس ، خلق و خوی آرام مردم و شهرهای ساکت و تمیز ، سیستم حمل و نقل سریع شهری ، مدارس و دانشگاه های مدرن و مجهز و رایگان ، قوانین حفظ محیط زیست محکم.

رتبه ۴ - ایسلند :

ايسلندي ها چهارمين كشور شاد جهان هستند. در اين كشور كوچك كه فقط 103 هزار كيلومتر مربع مساحت دارد و جمعيتي بالغ بر320.000 نفر در آن زندگي مي كنند. مشكل مسكن وجود ندارد و درجه فقر و بيكاري بسيار پايين است. متوسط طول عمر افراد 80  سال و در آمد سرانه مردم اين كشور 35.700 دلار مي باشد.

ديگر ویژگی ها : سیستم خدمات خیریه دولتی ، خدمات دولتی رایگان با تنوع زیاد از بهداشت؛ آموزش و آموزش عالی تا گردش دسته جمعی ، سوبسید (یارانه) مسکن برای همه ، عدم وجود خط فقر در جامعه ، باسوادی همگانی ، عدم وجود بیکاری در جامعه.

 رتبه ۵ - باهاما :

رده پنجم شادترين مردم جهان به ساكنان باهاما تعلق گرفته است. جمعيت اين كشور 304.000 نفر و متوسط عمر افراد 66 سال و درآمد سرانه مردم اين كشور 20.200 دلار است. درصد فقر به نسبت كمي بالاست كه در حدود 9.3% اعلام شده است؛ اما در مجموع يكي از شاخصه هاي مردم اين جزاير زندگي شاد آنهاست كه داراي فرهنگ آفريقايي- اروپايي مي باشد و خانواده ارزش فراواني در زندگي مردم دارد.

ديگر ویژگی ها : کیفیت غذای بالا  و ارزانی ارزاق ، آب و هوای بسیار معتدل ، طبیعت بکر ، جمعیت زیر خط فقر : ۱۰ ٪ ، فرهنگ کاری راحت و بی تنش (همون تنبلی خودمون) ، تلفیق فرهنگی مناسب (افریقایی - اروپایی) ، خانواده های محکم و آمار طلاق بسیار پایین (علیرغم آزادی طلاق برای زوجین) ، کلیسای مردمی و متساهل.

 رتبه ۶ – فنلاند :

از نظر روحيه شاد و سطح زندگي مردم فنلاند در رده ششم جهان قرار دارند. داراي 5.200.000 نفر جمعيت است و متوسط طول عمر افراد 79 سال و درآمد سرانه مردم اين كشور 30.900 دلار است. داراي مرز مشترك با سوئد؛ روسيه؛ استوني ونروژ مي باشد. اين كشور از نظر استانداردهاي بهداشت و پزشكي و آسايش مردم در سطح بسيار بالايي قرار دارد و فقر در اين كشور تقريباً قابل ذكر نيست.

رتبه ۷ – سوئد :

بعد از فنلاندي ها؛ مردم سوئد هفتمين كشور شاد و سرزنده جهان هستند. داراي 9 ميليون جمعيت و متوسط  طول عمر 81 سال و درآمد سرانه افراد اين كشور 28.900 دلار مي باشد. اين كشور ماليات بسيار بالايي از شهروندان خود دريافت مي كند؛ اما در عوض يكي از بهترين سيستم هاي سلامتي و بهداشت در اروپا را داراست. مزاياي دريافتي و كار و شرايط مناسب آن خنده بر لبان شهروندان سوئدي مي آورد. مردم اين كشور به راستي از آزادي ها و حقوق قانوني برخوردارند. مردم عادي اين كشور در صورت تمايل مي توانند نامه هاي رسمي نخست وزير را ببينند!. سوئد با كشورهاي دانمارك؛ نروژ و فنلاند هم مرز است.

 رتبه ۸ - بوتان (کشوری با درآمد سرانه تنها ۱۴۰۰ دلار!!!) :

عجيب ترين قسمت اين رده بندي همين كشور است؛ چرا كه كشور بوتان با 2.300.000 نفر جمعيت و متوسط عمر 55 سال از درآمد سرانه پائيني (در حدود 1.400 دلار) برخوردار است. اما به شكرانه داشتن فرهنگ و سنت هاي شاد؛ آنان را در رده هشتم شادترين هاي جهان قرار داده است. به عبارت ديگر مردمي هستند با دستي نه چندان پر؛ اما دلي شاد. كشور كوچك پادشاهي بوتان در غرب آسيا (ضلع غربي كوههاي هيماليا ) واقع شده است و از شمال به تبت چين و از جنوب و غرب به هند منتهي مي شود. تنها 47% از مردم بوتان سواد خواندن و نوشتن دارند!. سيستم اداره اين كشور پادشاهي است.

رتبه ۹ -  سلطان نشين برونئی (شادترین ملت مسلمان) :

دولت اين كشور كوچك نقش به سزايي در شادي و دل آسودگي مردم برونئي دارد. بهداشت و تحصيلات تا مرحله پاياني دانشگاه براي همه مجاني است و هزينه هاي آن توسط دولت پرداخت مي شود. مردم از كمك هاي مختلف دولتي بهره مند هستند. خانواده سلطان برونئي بدون هيچ مشكلي 60 سال است كه كشور را اداره مي كنند. مشكل مسكن در اين كشور وجود ندارد و در صد فقر در سلطان نشين برونئي صفر است. جمعيت اين كشور 380.000 نفر و متوسط عمر افراد 75 سال و درآمد سرانه 23.600 دلار مي باشد.

ديگر ویژگی ها : درآمد نفتی بالا ، ثبات سیاسی (دودمان سلطنتی ۶۰۰ ساله) ، نرخ جرم و جنایت بسیار پایین ، خدمات بهداشتی رایگان همگانی با کیفیت بالا ، عدم وجود خط فقر در جامعه (حقوق دولتی برای همه) ، سیستم آموزشی رایگان؛ حتی آموزش عالی ، یارانه غذا و مسکن برای همه.

رتبه ۱۰ – کانادا :

كانادايي ها در رده دهم قرار دارند و داراي 33 ميليون جمعيت و متوسط عمر 80 سال و درآمد سرانه 34.000 دلار كه خود نشان از آرامش و آسايش است. كانادا داراي سيستم بهداشت و پزشكي فوق العاده بالايي مي باشد و درصد جرائم در اين كشور بسيار پائين است. كانادا از نظر استاندارد زندگي در رده 3 كشور بالاي رده بندي جهاني قرار دارد.

رتبه 11 – ايرلند :

ايرلند با 4 ميليون جمعيت و متوسط عمر 78 سال و درآمد سرانه 41.000 دلار در سال و اقتصاد كاملاً باز و سيستم آموزشي بسيار بالا و سطح زندگي قابل مقايسه با استانداردهاي اروپايي؛ توانسته است كه آسايش و آرامش و شادي را براي مردم كشورش به ارمغان بياورد.

رتبه 12 -  لوگزامبورك :

كشور كوچك لوگزامبورك با جمعيتي زير 500.000 نفر و متوسط عمر 79 سال؛ دوازدهمين مردم شاد جهان را داراست. درآمد سرانه افراد كه بالغ بر 55.600 دلار است؛ در جهان مقام اول را دارد. 100% مردم اين كشور با سواد هستند و در سال 2005 از نظر حقوق بشر و رعايت حقوق انساني؛ به عنوان امن ترين كشور جهان لقب گرفت. اين كشور كه 2586 كيلومتر مربع مساحت دارد؛ با كشورهاي بلژيك؛ فرانسه و آلمان مرز مشترك دارد. اين كشور به صورت پادشاهي پارلماني اداره مي شود.

.

.

رتبه 202 -  ایران :

گفتنی است که در این آمار گیری معتبر که از طریق نظرخواهی از مردم ۲۲۰ کشور جهان تهیه شده است، ایران رتبه ۲۰۲ را به خود اختصاص داده است که در بین کشورهای آسیایی بعد از عراق و افغانستان غمگین‌ترین مردمان در قاره کهن به حساب می آیند. از جمله عواملی که در این آمارگیری ایران را جزو ۲۰ کشور آخر جدول قرار داده است : می‌توان از دلایلی چون اوضاع نابسامان سیاسی و اجتماعی کشور، میزان بالای نرخ تورم و گرانی کالاها، درصد بالای بیکاری، نارضایتی مردم از وضع معیشتی، نبود امنیت روانی و اجتماعی، رکود اقتصادی، نرخ بالای جرم و جنایت، نظام اداری نامنسجم و غيره یاد کرد.


دوستان گلم هنر نهم را از نظر علمی و فنی واصول و نحوه ارائه مطلب چگونه ارزیابی می کنید؟؟ خوشحال می شیم نظراتتون رو درمورد مدیریت مطالب بیان کنید. بی شک پیشنهادات شما خوانندی عزیز مورد استفاده ما در ارائه مطالب بعدی خواهد بود و لذا پیشا پیش از انتقادات و پیشنهاد های (نظرات) شما عزیزان تشکر می کنیم. محمد فاضل شوکتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدفاضل شوکتی